Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
«Μια μεγάλη καρδιά για της γης τα παιδιά»
Ολοκληρώσαμε και το 2ο Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων με τίτλο
«Μια μεγάλη καρδιά για της γης τα παιδιά»,
της Θεματικής Ενότητας «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη.
Από την αρχή του προγράμματος δώσαμε έμφαση στο δέσιμο και τη συνοχή της ομάδας.
Τα παιδιά λειτούργησαν και εργάστηκαν ομαδικά, συνεργάστηκαν σε μικρές ομάδες,
αντάλλαξαν ιδέες και απόψεις χρησιμοποιώντας γόνιμο και εποικοδομητικό διάλογο
και λαμβάνοντας διαδοχικά τον λόγο.
Οικοδόμησαν γνώσεις ενσωματώνοντας στις προϋπάρχουσες τις νέες γνώσεις
που άντλησαν τόσο από τη μεταξύ τους αλληλεπίδραση και συνεργασία ,
όσο και από την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών.
Συνειδητοποίησαν τα δικαιώματά τους και εντόπισαν προβλήματα
που αντιμετωπίζουν παιδιά του πλανήτη και αδικίες που προκύπτουν
από εξωτερικές αιτίες και προκαταλήψεις.
Εξέφρασαν τα συναισθήματά τους, ευαισθητοποιήθηκαν, συναισθάνθηκαν
και υιοθέτησαν θετική στάση απέναντι στη διαφορετικότητα.
Συνεργάστηκαν για να βρουν λύσεις στα προβλήματα που εντόπισαν
καλλιεργώντας την κριτική και δημιουργική τους σκέψη.
Προσέγγισαν βιωματικά τη γνώση, συμμετέχοντας ενεργά σε σχετικό
με το θέμα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου.
Εκφράστηκαν δημιουργικά μέσα από ομαδικές και ατομικές εργασίες.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν επτά (7) εργαστήρια:
♦ 1ο εργαστήριο: «Δέσιμο και συνοχή της ομάδας»
♦ 2ο εργαστήριο: «Χωρίς νερό, τροφή και στέγη μας χρειάζονται»
♦ 3ο εργαστήριο: «Είμαστε κι εμείς παιδιά»
♦ 4ο εργαστήριο: «Σχολεία για όλα τα παιδιά της γης»
♦ 5ο εργαστήριο: «Τα δικαιώματα του παιδιού»
♦ 6ο εργαστήριο: «Οι φόβοι των παιδιών, φόβοι όλων μας»
♦ 7ο εργαστήριο: «Όλοι μαζί μπορούμε»
Ενδεικτικές εργασίες/δράσεις για κάθε εργαστήριο:
1o: Παίξαμε κινητικά παιχνίδια στο χώρο με σκοπό το δέσιμο της ομάδας.
Φτιάξαμε ομαδική εργασία με τίτλο "όλοι μαζί σε μια καρδιά".
Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας και τον βάλαμε μέσα στην καρδιά.
Γράψαμε λέξεις που ενώνουν την ομάδα μας.
2ο:Δουλέψαμε ομαδικά σε μια εργασία με τίτλο
"αν όλα τα παιδιά της γης πιαναν γερά τα χέρια".
Φτιάξαμε τη γη μας και ύστερα ζωγραφίσαμε παιδάκια από διάφορες χώρες
και τα κολλήσαμε γύρω από αυτήν, πιασμένα χέρι - χέρι.
3ο:Συμμετείχαμε σε βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ομάδας One two free, με τίτλο "H βαλίτσα του πρόσφυγα"
βασισμένο στο βιβλίο του Γρηγόρη Χαλιακόπουλου :Το ταξίδι του Φερεϋντούν
Παρακολουθήσαμε την ταινία "Ειρήνη, η μικρή προσφυγοπούλα".
Αποτυπώσαμε σε ομαδική εργασία αυτά που πιστεύαμε ότι χρειαζόταν η Ειρήνη για να μπορέσει να ζήσει καλά.
4ο: Φτιάξαμε σε ομαδική εργασία "ένα σχολείο για όλα τα παιδιά της γης",
γιατί όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση.
5ο: Αφού συνειδητοποιήσαμε ποια είναι τα δικαιώματά μας,
βρήκαμε αντιπροσωπευτικές λέξεις για κάθε δικαίωμα και τις γράψαμε σε μια ομαδική εργασία.
6ο:Αναστοχαστήκαμε τις ανάγκες και τα προβλήματα των παιδιών του κόσμου
που γνωρίσαμε κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος.
Σκεφτήκαμε τι θα μπορούσαμε να τους προσφέρουμε για να νιώσουν και να ζήσουν καλύτερα.
Γράψαμε τις λέξεις που είπαμε σε λωρίδες χαρτιού,
τις κλείσαμε και τις κάναμε κρίκους για να φτιάξουμε την "αλυσίδα της φιλίας".
7ο:Συνεργαστήκαμε όλα τα παιδιά μαζί για να φτιάξουμε ένα μήνυμα για τους μεγάλους.
Ζωγραφίσαμε το "αστέρι της ευχής" και είπαμε ευχές για όλα τα παιδιά του κόσμου.