Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2021-22


Δημιουργώ και Καινοτομώ - Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία


«Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του νερού»


3ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ



Το 3ο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που πραγματοποιήσαμε,
αφορά στη Θεματική Ενότητα «Δημιουργώ και Καινοτομώ - Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία»
και έχει τίτλο «Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του νερού»

Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με θέματα που αφορούν στην επιστήμη, τα μαθηματικά,
τη μηχανική και την τεχνολογία. Προβληματίστηκαν και πειραματίστηκαν με το νερό
και τις ιδιότητές του, αναζήτησαν απαντήσεις και λύσεις σε καθημερινά προβλήματα
και καταστάσεις όπως η αλλαγή της μορφής του νερού, η βροχοποίηση, ο κύκλος του νερού
και η υδροδυναμική, μέσα σε ένα κλίμα συνεργασίας, ομαδικότητας και επικοινωνίας.

Καλλιέργησαν δεξιότητες προσανατολισμού και εξοικειώθηκαν με βασικές αρχές προγραμματισμού
και αλγοριθμικής σκέψης ενώ εξασκήθηκαν και στη χρήση απλών ρομποτικών συσκευών.

Παρακολούθησαν στο χώρο του σχολείου βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το νερό,
δραματοποίησαν τον κύκλο του νερού, εκφράστηκαν μέσα από ατομικές
και ομαδικές εικαστικές δημιουργίες.

Κατά την υλοποίηση του Προγράμματος πραγματοποιήσαμε 7 εργαστήρια:
1ο εργαστήριο: «Δέσιμο της ομάδας. Ας έρθουμε πάλι κοντά σαν τις σταγόνες του νερού»
2o εργαστήριο: «Οι μορφές του νερού και οι ιδιότητές του»
3o εργαστήριο: «Ο κύκλος του νερού»
4o εργαστήριο: «Νερό και τέχνη»
5o εργαστήριο: «Γίνομαι ρομποτάκι και κάνω το ταξίδι του σταγονούλη»
6o εργαστήριο: «Γνωρίζουμε τον Bee-bot, το ρομποτάκι»
7o εργαστήριο: «Ο Bee-bot κάνει το ταξίδι του σταγονούλη»



Ενδεικτικές εργασίες/δράσεις που υλοποιήθηκαν :


♦ Καταγράψαμε σε εννοιολογικό χάρτη όσα ξέρουμε και όσα θέλουμε να μάθουμε για το νερό.



♦ Φτιάξαμε τη μασκότ του προγράμματός μας, την «Σούπερ Σταγονούλα».



♦ Παρακολουθήσαμε βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το νερό, στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας.




♦ Κάναμε πειράματα με το νερό, τις μορφές και τις ιδιότητές του.







♦ Λέξεις πολλές προέκυψαν από την ενασχόλησή μας με το νερό κι όλες μαζί έγιναν «σύννεφο» στον ουρανό.
Ένα άλλο σύννεφο έγινε με λέξεις που μάθαμε στα Αγγλικά.



♦ Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα του νερού προβληματιστήκαμε και ψάξαμε να βρούμε τρόπους εξοικονόμησης νερού στο σπίτι.
Οι ιδέες μας καταγράφηκαν σε εννοιολογικό χάρτη.
Στη συνέχεια φτιάξαμε τους σταγονούληδες, τους μικρούς ήρωες του νερού,
που ανέλαβαν να μεταφέρουν στο σπίτι μας τη λίστα με τους τρόπους διαχείρισης και εξοικονόμησης νερού.




♦ Ασχοληθήκαμε διεξοδικά με τον κύκλο του νερού: Παίξαμε θεατρικό παιχνίδι,


τον ζωγραφίσαμε σε μεγάλες χάρτινες επιφάνειες,


τον ζωγραφίσαμε στον διαδραστικό πίνακα και τον κάναμε παρουσίαση powerpoint,

φτιάξαμε κατασκευή και το κάναμε βίντεο




♦ Βοηθήσαμε με εντολές τη «Σούπερ Σταγονούλα», την ηρωίδα μας, να κάνει σωστά βήματα
για να καταλήξει εκεί από όπου είχε ξεκινήσει, δηλαδή στη θάλασσα και καταγράψαμε
με κώδικα τη διαδρομή της.



♦ Προγραμματίσαμε το Beebot, το ρομποτάκι, να ακολουθήσει κι αυτό τη διαδρομή της σταγονούλας, να κάνει δηλαδή τον κύκλο του νερού.











Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας


Επιστροφή στην κεντρική σελίδα