Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
«Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο»
Στο πλαίσιο των "Εργαστηρίων δεξιοτήτων", κατά το χρονικό διάστημα Οκτώβριος 2022 - Ιανουάριος 2023,
υλοποιήσαμε παράλληλα δύο εκπαιδευτικά προγράμματα, το πρόγραμμα
«Είμαι εγώ! Είμαι μοναδικός!»
της Θεματικής Ενότητας "Ζω καλύτερα - Ευ ζην" και
το πρόγραμμα «Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο»
της Θεματικής Ενότητας "Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη".
Τα προγράμματα αυτά τα συνδυάσαμε με το Πολιτιστικό Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων
«Η διαφορετικότητα μέσα από το βιβλίο».
Από την παράλληλη ενασχόληση με τα τρία αυτά εκπαιδευτικά προγράμματα
δόθηκε στα παιδιά η ευκαιρία να ανακαλύψουν ότι όλοι μας έχουμε
κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που μας κάνουν μοναδικούς και
ξεχωριστούς και κάποια στοιχεία που μας κάνουν ίσους και όχι ίδιους με τους άλλους.
Αναλυτικότερα οι στόχοι των εκπαιδευτικών αυτών προγραμμάτων για τα παιδιά ήταν:
Αναλυτικότερα οι στόχοι των εκπαιδευτικών αυτών προγραμμάτων για τα παιδιά ήταν:
♦
Να παρατηρήσουν και να αναγνωρίσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.
♦
Να συνειδητοποιήσουν τη μοναδικότητα και τη διαφορετικότητά τους.
♦
Να αποκτήσουν θετική αυτοεικόνα. Να σέβονται και να αποδέχονται τον εαυτό τους και τους άλλους.
♦
Να μπορούν να απαριθμούν θετικές ιδιότητες ως χαρακτήρες και δεξιότητες που έχουν τα ίδια.
♦
Να συνειδητοποιήσουν την αξία της μοναδικότητάς τους, η οποία δεν σχετίζεται με γενετικά ή άλλα προσωπικά χαρακτηριστικά.
♦
Να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και να μπορούν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα των άλλων.
♦
Να αναπτύξουν στάσεις αποδοχής και σεβασμού της διαφορετικότητας.
♦
Να καλλιεργήσουν τη συνεργασία, την αλληλεγγύη και τον αλληλοσεβασμό.
♦
Να αποκτήσουν ενσυναίσθηση.
Κατά τη διάρκεια ενασχόλησης με τα συγκεκριμένα προγράμματα τα παιδιά συμπλήρωσαν
ατομικά φύλλα εργασίας - αξιολόγησης και υλοποίησαν ομαδικές εργασίες.
Ενδεικτικές ομαδικές εργασίες:
♦
"Είμαι εγώ! Είμαι μοναδικός!":
Ζωγραφίζουμε το σώμα μας κάτω από τη φωτογραφία του προσώπου μας.
Όλοι μας είμαστε μοναδικοί, όλοι μας είμαστε ξεχωριστοί!
♦
Με αφορμή το παραμύθι της Chara Curtis " Όσα βλέπω, είμαι εγώ",
αναζητήσαμε με κλειστά μάτια αυτό που κρύβεται μέσα μας και το ζωγραφίσαμε!
♦
Εμπνευσμένοι από το βιβλίο του Eric Carle "Θες να γίνουμε φίλοι",
το οποίο συμπεριλαμβανόταν στη βαλίτσα «Βιβλία σε ρόδες»,
που για άλλη μια χρονιά φέραμε στο νηπιαγωγείο μας,
ζωγραφίσαμε ζωάκια με τρισδιάστατα αυτάκια,
όλα διαφορετικά και φτιάξαμε ένα κολλάζ!
♦
Το βιβλίο " Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας",
μας έδωσε την ιδέα να ζωγραφίσουμε τους δικούς μας διαφορετικούς Έλμερ!
♦
Ασχοληθήκαμε με την εκπαιδευτική ρομποτική.
Με αφορμή το βιβλίο " O Έλμερ και το ουράνιο τόξο",
αναζητήσαμε τα χαμένα χρώματα του Έλμερ.
Αρχικά φτιάξαμε με βέλη τον «κώδικα» που θα μας οδηγούσε σε κάθε χρώμα και στη συνέχεια,
με βάση αυτόν τον κώδικα, προγραμματίσαμε το ρομποτάκι "bee-bot"
να κατευθυνθεί στο συγκεκριμένο χρώμα,
στη συνέχεια δώσαμε το χρώμα αυτό πίσω στον Έλμερ!
♦
Διαβάσαμε το Ουκρανικό παραμύθι "To γάντι"
και βρήκαμε τη μαγική λέξη, τη λέξη «αγάπη»,
που βοήθησε επτά ζώα να χωρέσουν μέσα σε ένα γάντι
για να προστατευτούν από το κρύο.
Μπήκαμε κι εμείς, με τον δικό μας τρόπο,
μέσα σε ένα γάντι, γιατί... "Όλοι οι καλοί χωράνε" !
♦
Επίσης, στο πλαίσιο των συγκεκριμένων εργαστηρίων δεξιοτήτων,
τα παιδιά παρακολούθησαν στον χώρο του νηπιαγωγείου,
τα εκπαιδευτικά / ψυχαγωγικά προγράμματα:
«O Tσάρλι Τσάπλιν και ο Παλιάτσος σε περιπέτειες»
(ένα ταξίδι στο χωριό των συναισθημάτων)
♦
Όλοι ίσοι - Όλοι διαφορετικοί «οι κάλτσες μας αλλιώς»