Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Ζω καλύτερα - Ευ Ζην»,
υλοποιήσαμε το Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο «Είμαι εγώ, είμαι μοναδικός»,
εστιάζοντας στην ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης των παιδιών, στην αποδοχή της διαφορετικότητας
και στην ενίσχυση της ενσυναίσθησης.
Μέσα από βιωματικές και συνεργατικές δραστηριότητες τα παιδιά
είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τη μοναδικότητά τους,
να εκφράσουν συναισθήματα, να αλληλεπιδράσουν με τους συμμαθητές τους
και να κατανοήσουν τη σημασία του σεβασμού προς τον εαυτό τους και τους άλλους.
Το εργαστήριο βασίστηκε στη φιλοσοφία της συμπεριληπτικής τάξης,
δίνοντας έμφαση στην ομαλή κοινωνικοποίηση των παιδιών
και την καλλιέργεια θετικού κλίματος στην τάξη.
Μέσα από το παιχνίδι, τη συζήτηση και την καλλιτεχνική έκφραση,
αναδείχθηκαν οι προσωπικές αξίες κάθε παιδιού
και καλλιεργήθηκε η αίσθηση της κοινότητας και της ισότητας.
Στην αρχή του εργαστηρίου εστιάσαμε σε δραστηριότητες και παιχνίδια
που βοηθούν στη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και ενίσχυσης της συνοχής της ομάδας.
Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και σταδιακά ένιωσαν πιο άνετα να εκφραστούν
και να μοιραστούν σκέψεις και συναισθήματα.
Στη συνέχεια, δώσαμε έμφαση σε δραστηριότητες που έδιναν την ευκαιρία στα παιδιά
να μιλήσουν για τον εαυτό τους, να αναγνωρίσουν τα χαρακτηριστικά τους
και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους. Στόχος μας ήταν η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης
και η αποδοχή του εαυτού, αλλά και η καλλιέργεια του σεβασμού προς τους άλλους.
Ενδεικτικά, μερικές από τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε ήταν οι εξής:
• Τα παιδιά παρουσίασαν τον εαυτό τους μιλώντας μέσα από την «ξύλινη τηλεόραση» του σχολείου μας,
που τους δίνει τη δυνατότητα να «παίζουν» τον ρόλο του παρουσιαστή.
• Δούλεψαν σε ζευγάρια και πήραν συνέντευξη από έναν συμμαθητή ή συμμαθήτριά τους,
κάνοντάς του ερωτήσεις για τον εαυτό του/της.
• Συμπλήρωσαν ατομικά φύλλα εργασίας με πληροφορίες για τα ίδια, ζωγραφιές, συναισθήματα
και ό,τι άλλο ήθελαν να μοιραστούν.
Μέσα από αυτές τις δράσεις τα παιδιά ένιωσαν σημαντικά, άκουσαν και ακούστηκαν,
και σταδιακά χτίστηκε ένα ασφαλές και αποδεκτικό περιβάλλον για όλους.