Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα 2016-2017 Ολοήμερο τμήμα


«Στέλνω μήνυμα, αναλαμβάνω δράση»




Συνεχίζουμε κι αυτή τη χρονιά κι ολοκληρώνουμε το πρόγραμμά μας για τα απορρίμματα
εμπλέκοντας και τους νέους μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου μας.


Σκοπός μας να υιοθετήσουν υπεύθυνη στάση στη διαχείριση των απορριμμάτων από μικρή ηλικία:

♦ γνωρίζοντας τους τρόπους και τα είδη συσκευασίας των προϊόντων, τους φυσικούς πόρους
που απαιτούνται αλλά και τους οικολογικούς τρόπους συσκευασίας τους,

♦ διαχωρίζοντας τα είδη απορριμμάτων και ποια από αυτά μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν,

♦ κατανοώντας τη χρησιμότητα της ανακύκλωσης για τη μείωσή των σκουπιδιών και την αναγκαιότητα
συμμετοχής όλων των πολιτών στην προσπάθεια διατήρησης και προστασίας του περιβάλλοντος.

Από τις πρώτες μέρες τρώγοντας το δεκατιανό τους τα νήπια μπαίνουν στη διαδικασία
του διαχωρισμού των απορριμμάτων που παράγουν στο σχολείο και μιας και υπάρχουν
οι κάδοι, η πολλαπλή ανακύκλωση θεωρείται δεδομένη.






Την ευρωπαϊκή εβδομάδα μείωσης απορριμμάτων 19 -27/11 μέσα από δραστηριότητες
ευαισθητοποίησης νηπίων και γονέων δημιουργείται ο Οικοκώδικας του σχολείου μας.



Κατά τη διάρκεια της χρονιάς η ανακύκλωση επεκτείνεται και σε άλλα είδη όπως ηλεκτρικές συσκευές,
μελάνια αλλά και τα ψίχουλα από το φαγητό μας για τα πουλάκια που ψάχνουν φαγητό στην αυλή μας.
Τίποτε δεν πάει χαμένο...



Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα και μέσω των ερωτημάτων που αναδύονται από τα παιδιά,
γίνονται ενημερώσεις από το διαδίκτυο και ανατροφοδοτικές δραστηριότητες για τις καινούριες
γνώσεις και απορίες που έχουν δημιουργηθεί. Ακόμη πειραματιζόμαστε με την
διάλυση - αποσύνθεση των υλικών στο έδαφος και καταλήγουμε σε συμπεράσματα.



Δημιουργούμε εργαστήρια κατασκευών, από επαναχρησιμοποίηση υλικών που έχουμε
μαζέψει στην τάξη και καλλιεργούμε τη φαντασία μας ενώ όποτε μπορούμε χρησιμοποιούμε
διαφορά τέτοια υλικά για τις ατομικές μας χειροτεχνίες.




Φυτεύουμε τα φθινοπωρινά και ανοιξιάτικα λαχανικά μας στον κήπο αλλά και τα βότανα
που μάθαμε τις ωφέλειές τους. Φυσικά χρησιμοποιήσαμε το δικό μας κομπόστ
γιατί τίποτε δεν αφήνουμε να πάει χαμένο. Ενώ τα λουλούδια μας βρήκαν τη θέση τους
σε κουτιά που θα μπορούσαμε να έχουμε πετάξει.




Γινόμαστε ομάδες και επισκεπτόμαστε το γειτονικό πάρκο και παρατηρούμε
τις ακαθαρσίες των σκύλων που είναι διάσπαρτες παντού με αποτέλεσμα
να μην μπορούμε εμείς να το απολαύσουμε.
Για μια ακόμη φορά συντονιζόμαστε με τους εθελοντές γονείς και τους αντιδημάρχους
παιδείας κυρία Ζινέλη, και κύριο Δημητριάδη, ώστε να τοποθετήσουμε πινακίδες
ενημέρωσης στα δένδρα του πάρκου. Μαζί μας είναι και ο πρόεδρος της Σχολικής επιτροπής
του Δήμου Παλλήνης κύριος Σμέρος αλλά και η Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Ανατ. Αττικής κυρία Βορρύλα.

Η δράση αυτή μας δίνει πολύ χαρά, νοιώθουμε πολύ χρήσιμοι και υπεύθυνοι για το πάρκο
που υιοθετήσαμε και θα προσέχουμε στο μέλλον.




Επισκεπτόμαστε το πάρκο συχνά για να ελέγχουμε την κατάσταση των πινακίδων
αλλά και τη καθαριότητά του. Λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία ενημερώνουμε τους γείτονες ,
με γράμμα που έχουμε όλοι υπογράψει, για το δικαίωμά τους να έχουν ένα καθαρό πάρκο,
που όλοι θα απολαμβάνουμε κι όχι μόνο οι ιδιοκτήτες σκύλων.







Καθαρίζουμε όμως και την Παραλία της Αρτέμιδος με γονείς παιδιά και εκπαιδευτικούς στις 2 Απριλίου.



Δημιουργήσαμε όμως και μια περιβαλλοντική ιστορία που τυπώθηκε στην ηλεκτρονική μας εφημερίδα
για την ιστορία ενός σκουπιδιού.


Αυτές τις συνήθειες τα νήπια σιγά σιγά τις μεταφέρουν και στο σπίτι τους
και γίνονται οι καθοδηγητές καλών πρακτικών και στο οικογενειακό τους περιβάλλον.
Οι μαθητές /τριες χάρηκαν τα οφέλη της συνεργατικής μάθησης και μέσα από την βιωματική
και διαθεματική προσέγγιση απέκτησαν γνώσεις για το περιβάλλον και ελπίζουμε μια νέα στάση ζωής

«Ν' αγαπάς την ευθύνη. Να λες:
Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης.
Αν δε σωθεί, εγώ φταίω».

Νίκος Καζαντζάκης
Ασκητική

Σας αποχαιρετούμε για φέτος με ένα βίντεο για τη χρήση της πλαστικής σακούλας.

Εμείς ξεκινάμε τα ψώνια μας με όσο γίνεται λιγότερες έως καθόλου σακούλες από δω και πέρα.







Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας


Επιστροφή στην κεντρική σελίδα