Αυτός είναι ο τίτλος του περιβαλλοντικού προγράμματος που ξεκίνησε στο Νηπιαγωγείο μας
πριν από δύο χρόνια και σχεδόν ολοκληρώθηκε μέσα σε δύσκολες συνθήκες λόγω του Covid-19
και των συνεχόμενων ανατροπών στην σχολική χρονιά.
Πραγματοποιήθηκε γιατί το όραμα των εκπαιδευτικών για μια υπαίθρια τάξη
αλλά και οι συνθήκες που επέβαλλε η "επιδρομή" του κορονοϊού έγιναν επιτακτική ανάγκη,
αλλά έτυχαν και γρήγορης αποδοχής και υλοποίησης από τον εκπληκτικό Σύλλογο Γονέων
και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας.
Αν τέτοιες απαιτητικές κατασκευές μπορούν να υλοποιούνται
μέσα σε τόσο δύσκολες σχολικές χρονιές τότε τα επόμενα χρόνια
μπορούν να φτάσουν ακόμη πιο μακριά....
Σκοπός του προγράμματος αυτού ήταν η πολύπλευρη ανάπτυξη των μικρών μαθητών /τριών
μέσα από την ελευθερία που τους προσφέρει ο αύλειος χώρος του Νηπιαγωγείου.
Καθώς τα παιδιά επιθυμούν διαρκώς να διερευνούν το περιβάλλον γύρω τους,
το παιχνίδι είναι ένα απόλυτα ταυτισμένο με την ψυχοσύνθεσή τους όχημα
για να το πράξουν με τρόπο ευχάριστο και ασφαλή.
Αυτό προσπαθήσαμε να επιτύχουμε και έξω από την τάξη μας.
"Το παιχνίδι σε ανοιχτούς χώρους επιφέρει αυξημένη σωματική/φυσική δραστηριότητα,
η οποία επιδρά θετικά στη σωματική και πνευματική υγεία του παιδιού,
βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής του. Συμβάλλει στην καλύτερη γνωστική λειτουργία,
αυξάνοντας τις δυνατότητες και δεξιότητες μάθησης.
Επιπλέον, η δράση στη φύση δημιουργεί το κατάλληλο πλαίσιο
για συμπεριληπτικές δραστηριότητες και δράσεις ενδυνάμωσης.
Το παιχνίδι σε ανοιχτούς χώρους βελτιώνει τις κοινωνικές δεξιότητες
και αυξάνει τα επίπεδα κοινωνικής συνοχής, συμβάλλοντας στην αρμονική συνύπαρξη
παιδιών διαφορετικών εθνικοτήτων."
Οι στόχοι του προγράμματος ήταν:
♦ Να μαθαίνουν τα παιδιά μέσα από διαμορφωμένες δραστηριότητες που υλοποιούνται στη φύση
♦ Να πειραματίζονται, να συνειδητοποιούν και να ελέγχουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα
♦ Να δουλεύουν ομαδικά και με βιωματικό τρόπο να αναπτύξουν την κοινωνική, κινητική και νοητική τους αντίληψη για τον περιβάλλοντα χώρο
♦ Να αναπτύξουν τη δημιουργική, κριτική και κυρίως αυτόνομη σκέψη τους, όπως μόνο στο ύπαιθρο και με τις προκλήσεις που εκεί υπάρχουν μπορεί να επιτευχθεί
Οι ενδεικτικές δραστηριότητες - δράσεις που έλαβαν χώρα ήταν:
♦ Δημιουργία περιβαλλοντικής επιτροπής, έρευνα και κατάρτιση σχεδίου δράσης.
♦ Ανάγνωση λογοτεχνικών ιστοριών και επεξεργασία τους ,που προωθούν τους στόχους του προγράμματος
♦ Δημιουργία υπαίθριας βιβλιοθήκης
♦ Διαμόρφωση γωνιών ενδιαφέροντος με οικολογικά υλικά
♦ Δημιουργία λαχανόκηπου και συντήρηση του από τα παιδιά
♦ Εικαστικές παρεμβάσεις από τους γονείς στον αύλειο χώρο και πολλές που δεν μπόρεσαν να υλοποιηθούν λόγω της διακοπής της δια ζώσης διδασκαλίας
Για την υποστήριξη του προγράμματος αναπτύχθηκαν συνεργασίες με γονείς (αρχιτέκτονες, μηχανικούς, γεωπόνους κ.ά )
καθώς και με προσωπικό του Δήμου Παλλήνης, αλλά και με το σύνολο των γονιών.
Ένα ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ είναι πολύ λίγο στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου Νηπιαγωγείου Γέρακα
που μαζί πορευτήκαμε τα δύο αυτά τελευταία δύσκολα χρόνια. Ευχαριστούμε την πρόεδρο
του Συλλόγου μας 'Αννα Δημητριάδη που πίστεψε στο όραμά μας και με ενθουσιασμό
και θετική διάθεση συνεργάστηκε με τα υπόλοιπα μέλη για την μεταμόρφωση της αυλής μας!
Ευχαριστούμε την κ. Βιολέττα Στάμου που με τις γνώσεις ,την προθυμία της,
την ακούραστη διάθεση να προσφέρει, σχεδίασε, επέβλεψε και οργάνωσε τις κατασκευές
που υλοποίησαν σε μεγάλο βαθμό κάποιοι γονείς. Ευχαριστούμε την κ. Αλεξάνδρα Σαγρή για τη θετική και χαρούμενη διάθεση
να προσφέρει στον ελαιοχρωματισμό των κατασκευών και στην επικοινωνία με τους γονείς
για την υλοποίηση του έργου.
Ευχαριστούμε και τον κ. Λάμπρο Κατσιμήγα για την βοήθειά του
στο σύνολο της προσπάθειας ολοκλήρωσης της διαμόρφωσης του αύλειου χώρου μας
για να το απολαύσουν όσο πιο πολύ χρόνο μπορούν τα παιδιά μας!!!
Ένα πολύ μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στον κ.Βαγγέλη Καλόγηρο που εργάστηκε με πολύ ζήλο,
αγάπη, ακούραστη διάθεση και υπομονή για να υλοποιηθούν όλες οι κατασκευές
που είχε σχεδιάσει η κ.Στάμου, και όλοι οι υπόλοιποι είχαμε συμφωνήσει να υλοποιηθούν.
Δίπλα του σημαντικός και ακούραστος συνεργάτης ο κ. Νίκος Πυλωρίδης και δίπλα σε όλους μας,
γονείς από την περσινή αλλά και γονείς από τη νέα χρονιά βοήθησαν αποτελεσματικά
και με κέφι για τα παιδιά και το υπέροχο σχολείο μας: οι γονείς του Χρήστου Κορδολαίμη,
του Γιώργου Φράνσταλη της Λίζας Καλογιάννη ,της Εμμέλειας Γυφτοπούλου,
της Κωνσταντίνας Ράλλη, της Βασιλικής Νικήτα, του Παντελή Κούρου ....
Σε μια δύσκολη χρονιά κάποιοι γονείς επέλεξαν να δουλέψουν από το σπίτι
φτιάχνοντας κατασκευές από άχρηστα υλικά(καπάκια κ.λ.π),
κάποιοι πρόσφεραν αντικείμενα για τον εξοπλισμό των κατασκευών
και όλοι δεδομένων των συνθηκών πίστεψαν και συνεργάστηκαν
με το ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου(εκπαιδευτικούς και σύλλογο γονέων)
για ένα καλύτερο περιβάλλον για τα παιδιά μας!!!
Ευχαριστούμε ΟΛΟΥΣ τους γονείς για τη συνεργασία σας!!!
Δεν παραλείπουμε να ευχαριστήσουμε το προσωπικό καθαριότητας του σχολείου μας
την κ.Γιάννα Μήτρου που στην περίοδο της καραντίνας βοήθησε στο βάψιμο
των κατασκευών και αγόγγυστα τις φροντίζει καθημερινά.
Ευχαριστούμε τον Γεωπόνο του Δήμου Παλλήνης τον κ. Κοκοτίνη για το χώμα,
τα φυτά και τη μελέτη για τη δημιουργία του λαχανόκηπού μας!
Δεν πρέπει να ξεχάσουμε να πούμε ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στον Πρόεδρο Σχολικής Επιτροπής
του Δήμου Παλλήνης κ.Γεώργιο Μουρτζιάπη για την αμεσότητα του στην σταθεροποίηση
των κατασκευών με τοποθέτηση τσιμεντένιας βάσης
αλλά και για την προσφορά των χρωμάτων για τη συντήρηση
και τον ελαιοχρωματισμό όλων των κατασκευών!